fredag 11. april 2008

Vår eller...

Idag fant unga de første hestehovene. Tenk hvor glade de blir over sånne små ting. Vi voksne er ikke like lette å glede (de fleste av oss i hvert fall). 6-åringen fant den første utenfor barnehagen. Da ble jo selvfølgelig lillebror fornærma. "Da blir jeg ikke med hjem", kom det bastant fra 4-åringen. Og jeg forsøkte å godsnakke, "vi kan leite hjemme vi".Hjemme løp unga ut av bilen og styrta ned til skråningen. Jeg sa lavt til eldstemann, "nå lar du lillebror plukke den første". Og hva gjør han da? Røsker til seg alle han ser!

Her kom 6-åringen med den første hestehoven.

Her har vi satt storebror sine blomster i vann.

Her er er lillebror sine blomster. Som så mange andre småbarn er det viktigst for ham at man får med blomsterhodet. Det er noe så søtt når du ser den knyttede barnehånden som hardt knuger blomstene. Uforstående til at blomstene kanskje blir knust.


Nå kan vi kanskje begynne å håpe at våren har kommet!!!

Ha en fin helg.

4 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Hei

jeg er hekta på boxer jeg, kjøper alt jeg kommer over.. Tilda boxer har jeg mest av, vet aldri hva jeg skal bruke de til, så nå tenkte jeg jeg kunne bruke de som blomsterpotte, det matcha når jeg skulle pynte bordet med serviettene som matcher!!

Fortsatt god helg!!

Anna Lisa sa...

Heisann!!! Så koselig med hestehov og vår:) Herlig tid. Ja så klart det er greit du linker til meg:) Bare koselig. Ha en fin kveld. Klem

Livy sa...

Heisann!
Så herlige bilder av den første hestehoven! Kan du tenke deg noe så vakkert som en knyttet barnehånd med en liten gul blomst i *såå nydelig*

Ønsker deg en fin helg videre!
*klem*

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan!Så klart det er ok at du linker!Åh elsker sånn små barnehender med kræsjete blomster, bare så søtt. Mine barn har nå lært at det er fordel med stilk, i år var første gang jeg fikk en bukett med stilk.hihi. linker deg jeg!
Klem