tirsdag 29. april 2008

Interiørblader

Jeg fant ut at jeg fikk skrive litt om det fenomenet. Jeg har en kurv med interiørblader stående i stua. Bladene byttes ut innimellom med nye. Jeg tok en kikk der; og grøss og gru..... Da innså jeg hvor mye penger jeg har brukt på det i det siste. Når Narvesen har 25% rabatt på utenlandske blader passer jeg alltid på å kjøpe flere enn ellers (og de har akkurat hatt det tilbudet!). Jeg liker best svenske interiørblader. Dette er ladningen jeg kjøpte i løpet av tilbudsperioden:

Hem ljuva hem trädgård, Hus och hem, Sköna Hem, Drömhem & Trädgård, Allt i Hemmet (spesialutgave) og Allt i Hemmet.

Det blir en del blader etter hvert. Samvittigheten min gjør at jeg kan ikke kaste dem siden jeg har brukt så mye penger på disse bladene. Derfor samles det opp mer og mer. Heldigvis har jeg overbevist svigermoren min, så hun har begynt å kjøpe Allt i Hemmet. Det betyr at jeg normalt ikke kjøper det lenger. Moren min kjøper Boligpluss og ROM 123.

Jeg personlig liker papir best. Det er veldig fint å se interiørbilder på blogger, men det er ingenting som slår følelsen av å sitte med bladet i papirutgave. Av og til funderer jeg på vi i fremtiden kommer til å lese interiørblader på nettet akkurat som aviser på nettet. Men jeg tror det ikke.

Favorittbladene mine er Allt i Hemmet og Drömhem & Trädgård. Jeg liker best den romantiske, landlige stilen. Ikke det at jeg har så mye av den stilen hjemme. Men jeg har slagbenk på kjøkkenet, og kjøkkenhylle (for pyntehåndkle) og skal få opp en tallerkenhylle. I tillegg kunne jeg tenkt meg hvite rottingmøbler ute med rosemønstrete puter. Vi har alle forskjellig smak, men JEG klarer rett og slett ikke å like kjøkken i stål og glass eller fancy plastmøbler. "Smaken er som baken, den er delt".

Allt i Hemmet nr 6:


Drömhem & Trädgård nr 5:


Masse herlig lesestoff!!!! Er dere ikke enig jenter?

1 kommentar:

Sologbolig sa...

Hei! Eg syns også det er kjekt å titte i og lese interiøblader, og det blir kjøpt ein heil del gjennom året. Liker veldig godt Drømhem&trædgård, samt Rom 123 og Bolig Lyst. Men som du sier, det blir kjøpt meir når det er 25% på utenlandske blader på Narvesen. Jaja, man skal jo kose seg !! Ha ein fin kveld!