lørdag 19. april 2008

Inspirasjon

Nå har det vært mye i det siste. Å surfe rundt i blogglandia gir mange ideer og mye inspirasjon. Litt for mye inspirasjon faktisk. Jeg har så mange ideer at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal begynne. Jeg har lyst til å gjøre alt nå! Idag morges begynte jeg på bestemorruter. Jeg har aldri før hekla. Det er sannheten! Men det har jeg blitt inspirert til. Jeg skal også begynne å strikke jakke. Jeg har vært og kikka etter garn. Jeg har hatt strikkepause 2-3 år. Å prøve å videreformidle hvordan heklinga gikk og hvor ivrig jeg er kan være en utfordring. Jeg var i hvert fall så ivrig at da jeg sto opp med unga ved kl. 7, så skulle jeg begynne med heklinga. Det var jeg bestemt på. Ulempen var at mora mi ikke hadde stått opp enda. Hvem skulle da vise meg de forskjellige maskene!?! Heldigvis har vi internett. Jeg klarte å finne en nettside med bilder av hvordan du begynner (altså legger opp) og resten av maskene. Så jeg har sitti å heklet på morrakvisten. Men jeg har ikke noe å vise frem. Det jeg hekla tok jeg opp igjen. Må øve litt først.

Når det gjelder inspirasjon så må jeg si at best og pest bildene i blogglandia har inspirert meg til å rydde på kottet. Det så helt forferdelig ut. Jeg glemte selvfølgelig å ta bilde før så da gadd jeg ikke å ta bilde etter. Men jeg brukte hele torsdag kveld på å rydde kottet. Fredag kveld rydda jeg soverommet også. Det er bittelite og blir fort rotete. Idag har jeg heklet, handlet, vært på loppemarked og besøkt farmor.

Jeg har også fått satt på plass osteklokka mi. Jeg ryddet vekk alle tingene jeg hadde på et bord og skiftet duk. Jeg fant frem noen gamle ting jeg hadde stående i et skap og de to nye lysestakene fra Jysk. Slik ble resultatet.



Madonnaen fikk jeg fra mormoren min for 20 år siden omtrent. Jeg hadde den stående fremme da et par år. Så ble den gjemt bort. Nå er jo sånt noe populært. Da jeg rota rundt var overraskelsen stor da den dukket opp. Den hadde jeg helt glemt.


Bilde av Madonna med barnet er fra et ark med forskjellige gammeldagse motiver. Jeg har satt det inn i en Ikearamme som er malt med sølv hobbymaling. Gjør det enklest mulig!


Fortsatt fin helg. Imorgen skal jeg på hagemesse.

3 kommentarer:

janne - kathrine sa...

Hei i natten :-)

Så koselig blogg du har. Likte den glassklokken din veldig godt. Har hatt lyst på en slik lenge selv, men har foreløpig ikke tatt meg råd til det. Jeg får ønske meg en til bursdagen min ;-)

Ha en fin søndag!

Fru Fjeldhammer sa...

Ja, ikke sant.. det er farlig å blogge altså! Man forandrer og kjøper og har lyst på og... ja du vet!!

Jeg er fortsatt usikker på malingsprosjektet mitt...

Ha en fin søndag

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så fint du har pyntet. Nydelig liten madonna, alltid gøy å finne frem glemte saker, god om ny.. Men du, har jeg sagt at katten vår også heter Svarten.. er det mulig!!
Klem