onsdag 30. juli 2008

Sverigeturen del 2

Når vi var i Sverige i forrige uke, var det herlig vær. Strålende sol og stekende hett. Vi sola og bada hver dag. Når det er så varmt som det var da, er det best å være på badestranda. Da kan man dyppe seg jevnlig i vannet for å avkjøle seg. Unga elsker vann. De plaska rundt nesten hele tiden.


Ellers ble det en liten tur på loppemarkedet på den lille lokale skolen (lite sted med ca 500 innbyggere). Det var ikke så stort, men jeg klarte å finne noe jeg hadde lyst å ha med hjem. En glasskaraffel og 5 stk små asjetter ble med hjem. Asjettene var stemplet med Wedgwood. Visstnok fint porselen. Jeg prøvde å finne ut hvilket mønster jeg hadde kjøpt på internett. Jeg tror det heter Lugano, men klarte ikke å finne denne fargen. Bare svart og grønn, med andre motiv. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe tekopper til asjettene. Hvis noen kjenner det igjen så hadde jeg satt pris på et lite pip!


Da vi overnattet hos moren og faren min på sommerhuset, var vi og besøkte en av naboene som har dyr. Hun hadde en sau, gjess og høner. Hønene hadde selvfølgelig kyllinger. Helledussen. Vi var der to ganger og matet dem med brød. Første gangen turde ikke 6-åringen å holde kyllingene. Han hadde hørt at kyllingen kunne hoppe opp på hodet og bæsje i hodet på ham. Andre gangen tok han motet til seg og koste litt med en kylling.

" Hva ærre du glor på ? "


Nå får jeg gå å legge meg. Heldigvis er det ikke like mye spenning idag som igår. Igår var det et forferdelig tordenvær. Det lynte så utrolig mye. Det kom lyn fra alle kanter på himmelen. Det kjentes ut som om vi var omringet. Gubben og jeg sto lenge ute og fulgte med på showet.

1 kommentar:

Fjordheim sa...

Hei.
Takk for hjelpen. Nå fikk jeg det til.
Er spent på om jeg kommer på nett når jeg kommer heim.To stasjonære dataer gikk visst dukken under det voldsome tordenværet på østlandet på tirsdagen.
I dag skal vi reise heim over fjellet. Håper det ikke er fullt så varmt der som langs sørlandet.
Ha en flott dag :)