tirsdag 1. juli 2008

Botanisk hage

På fredag var jeg på botanisk hage på Tøyen i lunsjen. Jeg hørte på TV at det var "oldemors hage" der. Den hadde jeg lyst til å se, stauder fra gamle dager bla. pioner. Det var veldig fint i Botanisk hage. Mye forskjellige planter, trær og busker. Jeg hadde ikke så god tid så jeg klarte ikke å finne ut hvor Oldemors hage var (tror jeg). Det var i hvert fall ikke noen av de bedene jeg så som passa helt til beskrivelsen.


Gamle Tøyen hovedgård ligger på området.


Et liten innsjø med et av bedene i bakgrunnen som hadde en del stauder.


Det var en del trær der som det var litt størrelse på.


Enorme grener hengende nesten ned til bakken.


Gammel og krokete, eller?


Her er det mange nydelige blomster.


Pioner i forskjellige farger og former.

Jeg får ta meg en tur til når jeg har litt bedre tid. Det er det så absolutt verdt. Det er også drivhus der og museum. Der var ikke jeg innom denne gangen. Det får bli neste gang.

3 kommentarer:

Fjordheim sa...

Ja det er flott der. vi har bare vært der en gang og hadde med to små unger, så det var ikke akurat tid til å se så mye på blomster da. Var mest kaktuser og trær som fenget interresen da ja.
Var på museumet en annen gang, og der er det flott å ha med seg unger.
Flotte bilder du har tatt.
Ha en riktig god kveld:)

Fjordheim sa...

Hei.
Har en hilsen til deg på bloggen min
Ha ei flott helg:)

Min Verden sa...

Hei takk for det og takk for besøket :) Det er flott i Botanisk hage. Jeg liker meg også kjempegodt der. Har ikke vært der siden i fjor nå, men det blir nok en tur i løpet av sommeren. Går der og "stjeler" ideer ;) Fortsett å nyte sommeren. Nå er det godt synes jeg. Hanne