søndag 5. juli 2009

Strikking i dårlig vær


Ja, nå har i hvert fall været snudd. Igår var den siste strålende dagen på en stund (ikke altfor lenge håper jeg). Jeg og minsten avslutta den med å være på badeplassen til siste stund. Vi var der først 4 timer og så 1 time på lørdagen. Vi bor rett ved vannet med badeplassen. Vi ser vannet fra stuevinduet. Vi var der onsdag, fredag og lørdag. Tilfeldigvis ikke på torsdag. Badeplassen kom jo på nyhetene på torsdag. Det drukna en 4 år gammel gutt der. Tragisk. Jeg er veldig glad for at vi ikke var der da det skjedde. Som sagt det var tilfeldigheter som gjorde at vi ikke var der.

Pga været idag, det har regna så å si hele dagen, så har jeg strikket litt. For to uker siden var jeg ferdig med den eplegrønne babybuksa jeg strikket til bestevenninna mi sin første baby. Jeg var nedover til Fredrikstad og så på den lille jenta. Venninna mi var imponert over at noen i den yngre generasjon strikket. Som hun sa: "moren min og mormoren min måtte strikke noe, men du gjorde det frivillig og det er ikke så ofte noen i vår alder strikker som gave ". Idag har jeg fortsatt på sommertoppen jeg begynte på ifjor. Jeg har en halv arm igjen, kremt. Dette har altså ligget ett år. Nå har jo jeg drevet med noen interiørprosjekter og hjulpet moren min i løpet av vinteren (dårlig unnskyldning vil noen si, men jeg klarer å leve med det). Jeg kommer i hvert fall til å kunne bruke den nå i sommer.

Dette er den eplegrønne babybuksa. Fargen synes ikke så godt her.

Her ser man fargen litt bedre. Øvre del og snorene er heklet.

Mokasinene som henger under kjøkkenhylla, er fra jeg var baby. Foreldrene mine var i USA og besøkte et reservat der og kjøpte de til meg. Små og nusselige. Det var nok ikke lenge jeg brukte de.

Her henger også brettene mine.

Oppå hylla har jeg te og litt krydder. Bildet har jeg fått etter tanta til moren min da hun døde ifjor. Det var etter henne jeg fikk de to kurvstolene jeg har stående på verandaen også.

3 kommentarer:

Fjordheim sa...

Koselig å kunne lage noe til en liten ny verdensborger.
flott bukse.
Herlig å bo så nære en badeplass. Bor ved vannet jeg også- Men det er sjelden jeg er nede der å bader. Desverre. Jeg burde jo gjort det, men føler meg ikke helt vell med så mys naboer og kjente rundt meg når jeg skal bade.
Er nok litt dum slik.
Men det hender vi er nede der når det er lite folk.
Ønsker deg ei god ny uke :)

Black Feathers sa...

He he , ja den som leter den finner. Men noen ganger synes jeg at jeg bare leter og fint lite finner. Men plutselig så finner jeg litt av hvert.

Huff, så trist å lese om badeplassen og barnet....

Så flott den hyllen med brettene under var. Husker at farmoren min hadde sånn som brettene hang i ;)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! Så skjønt du har strikket! Ivrige du, her er det ikke mye håndarbeid og se gitt,hihi, rydder i skap og skuffer på regnværsdager, det trengs, noe helt fryktelig er jeg redd.
Skålen du spør om er reklameskål fra Kellogs... kjøpte på rema 1000 i fjor, så du får holde øynene åpne, mulig de selges igjen.
Klem