fredag 31. juli 2009

Madonnakonsert

Da er konserten over og det var en helt rå opplevelse. Jeg ser at endel mener hun var sur og grinete, men jeg opplevde henne ikke slik. Når hun kom med kommentarer om været som; Can't this fucking rain stop, så lo jeg. Jeg oppfattet det som ironisk og humor. Alle som var der tenkte jo det samme. Regnet startet forsiktig så ble det verre og verre en lang stund så stoppet det opp ca 5 min. Så startet det igjen med skikkelig høljregn. Da det for tredje gang holdt på på den måten så tenkte jeg det samme. Kan ikke det jævla regnet slutte noen gang! Helt utrolig var det. Men stemning var helt ..... Når du så massen hoppe og danse og synge og klappe. Rått!!!
Etter hvert gadd jeg ikke engang å ha på hetta på regnfrakken og det sildre nedover ansiktet konstant. Jeg hadde regnfrakk og gummistøvler, men det hjalp ikke når du vil se og høre bra. Og når du klapper så det renner vann innover ermene. Jeg var vått helt opp til skuldrene. Men jeg skal si jeg ble varm når jeg dansa og sang sammen med resten av mengden. Det dampet varme rundt oss.

Vi er forskjellige og jeg skjønner at noen kan ha blitt skuffet over konserten. Jeg ble det ikke, men jeg så ganske bra. Det var vanskelig å se på skjermene. Men jeg mener at det ikke blir riktig å skylde på Madonna for tekniske problemer når været ikke akkurat er normalt. Det regnværet som var igår ville de færreste av oss planlagt for. Og de fleste er vel enig at Madonna er profesjonell og hun vil at konserten skal være en optimal opplevelse for alle. Hun møter ikke opp med dårlig utstyr.

Jeg var ikke på tirsdag, men jeg synes ikke det var synd på oss som var der igår. Den stemningen som var der igår mener jeg heller de som var på ekstrekonserten skal misunne oss. Aftenposten kommenterte det slik jeg opplevde det og satte det opp mot tirsdagens knusktørre stemning.

En minneverdig opplevelse og en stemning som var helt baluba og ikke hva man kunne forvente i et slikt vær.

Ingen kommentarer: