lørdag 20. juni 2009

Midsommarafton


Nå har jeg akkurat kommet hjem fra familien i Sverige. Vi har vært der og feiret midsommarafton. Det gjør vi hvert år. Da drar vi på hembygdsgården. Der kler de og reiser midsommerstanga. Så spilles det og danses rundt stanga. Været var ikke akkurat på topp, men heldigvis så regna det ikke. På kvelden var vi hos svogeren min og grillet.

Tidligere i uka var jeg på kurs på Sørmarka. Jeg var hjemmefra fra onsdag til fredag. Det ble grilling da også. Igjen var været så som så. men vi ga oss ikke. Vi tok heller pledd rundt oss. Jeg følte meg nærmest som snikende ullteppe.

På mandag var jeg på AC/DC konsert. Det var utrolig mye folk. Ca 40.000 mennesker var på Valle Hovin. Det var reine festivalstemninga. På vei oppfra t-banen på Helsfyr sto det folk og solgte mat osv. Rundt stadion var det satt opp gjerder og folk satt på gresset rundt omkring. Det var ikke lett å stå i den mengden og få sett noe. Ikke meg med min høyde (du skjønner hva jeg snakker om Fru Fjeldhammer?). Og selvfølgelig med min flaks. Trur du ikke at det sto 3 stk rett foran meg som jeg er sikker på at alle var minst 190 cm. I hvert fall så det sånn ut når jeg sammenlignet med de normale mannfolka rundt omkring. Da konserten var ferdig strømmet folk ut. Det var veldig spesielt når du fulgte med den strømmen som gikk midt i veien og ikke enset rødt lys eller noe. Det var en sånn folkemengde at de tok over veien totalt. Og da er det snakk om tofeltsvei i samme retning. Bilene sto og sto. Utenfor t-banen var kø fordi folk ikke kom seg ned på perrongen.

Imorgen skal jeg besøke bestevenninnen min og se på den lille jenta hun fikk for to mnd siden. Jeg har strikket en sommerbukse som jeg håper hun kommer til å like.

Detaljbilder fra badet:

Hodet med lue og skjerf er kjøpt fra Barbieserien. Jeg synes det var litt kult å ha som pynt på badet.

Miniparfyme kan være dekorativ. Bordet er til dukkehus.

2 kommentarer:

Fjordheim sa...

Sikkert koselig å feire midtsommer i Sverige.
Fint stillben på badet.
Ønsker deg ei flott midtsommeruke :)

Black Feathers sa...

Ja Høvdingen sier det han også. : "Det er så deilig å slippe brillene"

He he jeg synes de tingene på badet ditt er så stilige. Tøft med det lille dukkebordet ;)

He he, ja buskbom får man jo for en billig penge og jeg ble kjempe fornøyd med den. Lillametallick he he. Man har det ikke mere gøy enn man lager det selv ;D

Stor sommerklem til deg ;)