søndag 7. juni 2009

Hageloppis

For øyeblikket kommer innleggene på løpende bånd. Knapt så jeg tror det sjøl!?! Jeg får håpe det fortsetter sånn. Idag har jeg, yngstemann og mora mi vært på hageloppis på den lokale bygdegården. Der er det bygdemuseum, utsalg for forskjellig håndverk og diverse. Det var altså årets happening for hageentusiaster denne dagen. Vi kom en 1/2-time etter at det hadde åpnet. Det var tydeligvis altfor sent. Kl. 12 ved åpningen var det 100 stk i kø og ca 1.000 planter. Kanskje mellom 50-100 var igjen til oss. Men det ble litt allikevel + en forklekjole, kremt... Både jeg og mora mi kjøpte en. Morfaren min kommenterte da jeg kom hjem at sånne forklekjoler brukte mora hans. Oppmuntrende! Jeg så for meg oldemor i Land og tenkte mitt. Men de var fine faktisk. Ellers var det sau med 2 lam der. Stor stas for guttungen å klappe dem. Han funderte veldig da han så et grått skinn og konstanterte at det kjentes akkurat som da han klappet sauen. Alt hva man lærer.


Ellers har det vært stusselig vær her. Det har regnet nesten hele dagen. Det gjør det lite fristende å holde på med hagen så da har jeg stullet litt rundt inne og flyttet rundt på ting og endret litt på pynten.

Dette er shabby chic hjørnet mitt.

Jeg så artikkelen om Emmelines blogg i VG og må innrømme at jeg blir misunnelig umiddelbart når jeg ser hvite hjem i den stilen, men innser jo at det ikke er meg. Men et lite hjørne vil jeg ha. Men det er det eneste. Og da må jo selvfølgelig mest mulig trøkkes inn i dette hjørnet, he, he. Ikke noe minimalisme her i gården!

Porselensmadonnaen fikk jeg av mormoren min for 20 år siden. Det var ikke helt min stil den gangen. Men jammen kom den ikke til anvendelse da dette ble helt rett innen shabby chic.

Den lille krukka er en krydderflaske med curry som nå er tømt og fylt med litt blonder, fjær osv.

Nå skal jeg ta en runde i blogglandia før jeg må gjøre noe "fornuftig".

1 kommentar:

anne - moseplassen sa...

hehe, sånne utenpåkjoler brukte farmor ofte, de er ganske smarte egentlig :) Og fine er de også.

Sånne planteloppemarked harjeg gitt opp, har ikke spisse nok albuer tror jeg, orker ikke mase sånn for å komme først frem og liker å bruke tid på selve handelen.