fredag 15. august 2008

På tur hos naboen

En gang da 4-åringen var mindre maste ham om å gå på tur. Det gjør de i barnehagen. Det var ikke noe særlig muligheter for oss å komme oss på det (og ikke orket jeg det heller). Da prøvde jeg å ro meg unna ved å foreslå at vi kunne gå på tur på nabotomtene. Det er foreldrene mine, broren min og fetteren min. Riktig en samling av familie. Besteforeldrene mine bodde også der til farmor døde og bestefar kom på sykehjem. Vi pakka i hvert fall sekken med saft og kjeks (mat og drikke hører med til tur mener unga). Og tok en tur fra tomt til tomt. Det er ikke noe særlig gjerder her. I tillegg så er tomtene med mye trær og litt overvokst noen steder. Så det er ikke noe særlig strigla hager. Ideell turmark! Etter det vil 4-åringen ta den turen innimellom. Her er vi på fotosafari hos foreldrene mine.

Hmm. Dette må vi sjekke. Er det noe interessant her?

En igjengrodd trapp som kan føre oss på ville veier?

Frodig blomsterhav som klarer seg selv.

Klatrer villig i vei oppover.

Her er jeg. Ser dere meg?

En busk som vi ikke vet navnet på. Men fin er den.


Da var turen ferdig. Vi skal på kino idag. Og imorgen skal vi til Sverige i krepselag. Ha en fin helg alle sammen.

2 kommentarer:

Anne sa...

nå leste jeg "salig rot hos naboen" her jeg :-)))

for jeg er kattepassser til min nabo, og der er det SALIG ROT!!!! de lux du. For et grishus !!!!

Var faktisk innne på tanken her i stad om å fotografere, for der vil ikke tro det uten bevis om jeg forlarte aldri så mye.
Hadde vel blitt anmeldt sikkert...

Nei, enhver får feie for sin egen del, og er man ikke interiørinteresert, såbryr man vel katta både i når det gjelder det ene og det andre, men man kan vel vaske LITT da .-)

God helg til deg, og en søt liten historie var dette ja.

Fjordheim sa...

Ja det er ofte de korte turene ungene har best i minne i ettertid. Bare sekken med saft og litt å bite i er med så er det viktigste klart.
Takk for at vi fikk være med på en liten tur i hagen. Mye fine blomster der.
Ha ei flott helg :)