onsdag 13. august 2008

Bedre bilder!

Nå ser jeg på digitale speilreflekskameraer. Jeg har et vanlig digitalt som jeg ikke er helt fornøyd med. Nå vil jeg ta bedre bilder. Jeg har lenge hatt lyst på speilrefleks, men har syntes det har vært for dyrt for bare å ta hobbybilder. Nå har jeg sett Nikon D40 til kr 3.000. Det begynner å bli rimeligere. Et sted har de kamera + 55-200mm objektiv for kr 4.000. Jeg synes det er vanskelig å velge. Skal jeg evt gå litt opp og velge et annet? Nikon D40 har fått hovedsaklig gode kritikker, men det poengteres at det er et kamera for nybegynnere pga brukervennligheten. Det er jo der jeg er så jeg tror det blir dette. Jeg gleder meg i hvert fall til å kunne ta bedre bilder. Hvis det er noen som har erfaring med dette kameraet eller noen andre prisgunstige speilreflekskameraer, vil jeg gjerne ha tilbakemeldinger på det. Ha en fin kveld.

5 kommentarer:

Tara sa...

nikon D40x skal visst være hakket bedre enn D40, etter hva jeg har hørt og lest... koster nok litt mer men verdt å undersøke nærmere:)
skal en først ut med noen tusenlapper, er det jo kjekt å bli skikkelig fornøyd...
lykke til;)
klem tara

fru vims sa...

hei
kommentar til den kommentaren ovenfor...

forskjellen på nikon d40 og d40x er så og si bare antall pixler. og de ekstra pixlene du får med den x'en får du ikke utnyttet pga...hmmm...hva het det igjen? det er noe med kameraet, det er ikke bra nok til å utnytte de ekstra pixlene..

så, det er ikke vits i å bruke ekstra penger på den x'en. Jeg har akkurat kjøpt meg d40, og er fornøyd!
kjøpte et sån kit hos foto knudsen. 5000 kr for kamerahus, to objektiver og en bag. goodie!

det med d40 er at det ikke har motor til autofous inne i lamerahuset, noe som gjør at den fokuserer litt tregere enn de som har motoren inne i huset, dette har ikke mye å si for en som ikke er vant til rask fokusering, man kan også unngå treg fokusering om man investerer i gode objektiver. :)(alt dette er noe jeg har blitt fortalt nå nylig, siden jeg har vært i den samme tenkeboksen selv;)

kameraet er bra for en nybegynner som meg, men sliter litt med teknikken ennå... ;) er ikke bare å knipse ivei slik man gjør med kompaktkamera...




lykke til!!

ANETTESHUS.COM sa...

Så fin blogg du har! Her var det mye inspirasjon å hente ... og kjempe-fin veske! Så flink du er!
Anette:)

Anne sa...

Jeg er nok en dame helt uten speireflekslkamera jeg da. Har lekt litt med tanken jeg også en tid, men... selv om en kunne tatt seg råd, er de jo så innmari store!!! Bare tanken på å drasse rundtmed de store manerahus gjør meg helt sjelven. Da er det bedre med et en kan ha i lomma spør du meg.

Hilsen en ennå i tenkeboksen.

Pulsatilla sa...

Har ingen gode tips om kameravalg, men er bare innom for å si litt om deling av lammeøre! (planten, for de som skulle lese dette og ikke vite hvor jeg kommer fra og lure hva slags groteske sysler vi snakker om ;-)) Lammeøre er lett å dele, men det er best å gjøre om våren. Hos meg får ofte utløperene nye røtter, bare stikk rundt der med en spade og del dem så mye du klarer :-)