fredag 16. mai 2008

Grått og trist

De siste dagene har jeg ikke hatt noe å skrive om. Jeg har ikke vært helt i form og i tillegg har det vært begravelse for farmoren min. Frem til begravelsen var jeg trist, men ikke veldig. Hun hadde kreft så vi var glad hun slapp fra det. På slutten var det fælt å se hvor svak, og liten hun var blitt. Frem til dette var hun et knippe med energi og fremsto som kjempesterk, på tross av at hun var 84 år. Da skal det nevnes at hun var med i eldrerådet, leder av seniordans, med i brukerstyret for sykehjem, med i pensjonisten og satt hver dag ca 5 timer hos bestefaren min på sykehjemmet.

Men dagen etter begravelsen slo det innover meg. Jeg åpnet esken med kondolansekort for å se hvem de var fra. På toppen lå dødsattestene. Da stakk det til. Hun er borte. Jeg får aldri se henne mer. Neste bursdag er hun ikke der og heller ikke neste julaften. Jeg gikk rundt hos henne og så på bilder av henne. Bilder fra ungdommen, brudebildet og fra nåtiden. Hun så på seg selv som kjerringa mot strømmen og nabokjerringa som bryr seg.

Været her passer overens med humøret mitt. Grått og trist. Imorgen er det 17. mai så jeg håper det vil bli finere vær da. Det hadde hjulpet på med litt sol. Forunderlig hvordan været har sammenheng med humøret. Er det sol kan alt med en gang se så mye lysere ut.

Ha en fin 17. mai.

11 kommentarer:

Lappesola sa...

Kondolerer.
Håper det snart blir sol hos deg, og at du kan kose deg med alle de gode minnene om farmor.
Beste hilsen fra Lappesola

Kine sa...

Kondolerer så mye...Det hjelper med solskinn når humøret er på bånn,det er sikkert og visst!Håper det lysner litt hos deg framover,og at du koser deg med de gode minnene av din farmor:) Ha en koselig 17 mai!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Kondolerer.
Ikke lett å miste en v sine kjære. Uff det blir så mismodig men de fleste av oss har vel mistet en så vi vet hvordan det føles, ikke godt.Selv om besteforeldre er gamle og noen er syke, så er det fælt å tenke at de ikke er her mer. Men jeg trøster meg alltid med at de har det godt der de er kommet og har det braen plass nemlig inni hjertet mitt.
Ønsker deg en flott 17 mai.
Klem

Fru Fjeldhammer sa...

Det er alltid trist og miste noen man er glad i... men håper etterhvert at du kan kose deg med minnen og vite at hun har det bra der hun "er" nå.

Håper formen blir bedre og at dere får en flott 17 mai feiring! Vi sees vel på skolen i morgen tror jeg nok..!?

Fru Fjeldhammer sa...

Jeg skal prikke deg på ryggen og si hei jeg!! ;0)

Christina Mari sa...

Uff,det var trist. Trist å miste noen man er glad i.
Sola kan ha mye å si på humøret ja,man føler seg mye bedre vist sola er oppe,å det er lyst å trivelig ute.
Håper dere får litt sol i morgen da.

Ha en koselig 17.mai.

Fjordheim sa...

Trist å miste noen som står en nær. Heldig du som har så mange gode minner om din farmor som du kan ta frem når savnet blir for stort.
Solen kommer nok snart.
Håper dere tross alt hadde en fin 17 mai feiring

Anonym sa...

Kondolerer så mye!
Håper du får humøret opp snart da

God 17. mai til deg også :)

Sologbolig sa...

Kondolerer så mye. Det er alltid trist å miste noen som man er glad i. Da hjelper det litt å ha mange gode minner å tenke på. Det vil nok gå bedre etter hvert....

Fru Fjeldhammer sa...

Hei, håper det går bra med deg og at du ikke ble altfor sjokket på 17mai!! ;0) *S*

det ligger en utfording til deg på siden min om du har tid og lyst *S*

klem

Min Verden sa...

Uff så leit med farmor. Det er alltid rart og trist når de forsvinner. Farmor hadde iallefall et flott og aktivt liv og det skal man være glad for. Jeg føler med deg. Håper det går bra med deg. hanne