fredag 28. november 2008

Fredagskveld og utfordring

Nå er den avanserte middagen spist (grandis med røkt pølse og ekstra ost, unga liker den best) og endelig er det en liten stund for avslapping. Samboeren har inntatt horisontalen og hører på musikk, mens jeg sitter ved dataen. Unga leker. Det blir ikke mye tid til hvile og avslapping denne helgen. Det må ryddes og vaskes overalt fordi vi skal ha barnebursdag neste fredag. Og når jeg sier overalt så mener jeg det. Ifjor på bursdagen så krydde det av unger. De dro frem skuffer og kikka i skap og under senger. Unga var overalt! De herja og sto på så jeg må si jeg var glad da bursdagen var over. Nå må det sies at de var mange. De var 19 stk. Nå sitter jeg i hvert fall i mørket med lys tent og lader batteriene.

Nå er lysene tent. Det er tent lys i hjørner og på bord.

Dette er vel egentlig en blomsterpotte, men jeg har stående et kubbelys oppi og det gir veldig fint skinn. Det synes ikke på bildet fordi blitsen fungerer for godt og lyser opp det som egentlig er tussmørke i stua.

Og nå runger det "thunder" gjennom stua. Gubben liker hardrock og heavy, og har nå satt på en av mine favoritter; Thunderstruck med AC DC.



Jeg har fått en utfordring av black feathers.

Utfordringen lyder:
Så här funkar det:* Länka till den som utmanat dig och sätt dessa regler på din blogg.* Berätta 7 saker om dig själv både alldagliga och knäppa.* Utmana 7 stycken i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till de.Låt de få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

  • Jeg og samboeren har vært sammen siden jeg var 16 år, og det er nå 18 år siden.

  • Jeg pendlet annenhver helg til Sverige (og kjæresten) i 6 år. Jeg tok tog, men fikk også sitte på med besteforeldrene mine eller andre som jeg kjente som hadde hus/hytte i nærheten.

  • Jeg har vært på Wackenfestivalen i Tyskland. Det er en heavyfestival. For ti år siden da vi var der var det ca 20.000. Nå er det oppe i mellom 75.000 og 100.000 besøkende. Skikkelig svært og eneste mulighet for overnatting er telt. Det sier seg nesten selv med så mange mennesker der.

  • Jeg har hatt to keisersnitt (ikke av egen fri vilje) og etter nr 2 så var jeg deprimert fordi jeg aldri kom til å oppleve en vanlig fødsel. Jeg håpet helt til siste stund at det skulle bli en vanlig fødsel andre gang.

  • Jeg har bodd hele mitt liv i Lørenskog, men bodd i 3 forskjellige hus som alle er nabohus. Jeg har altså ikke flyttet særlig langt hjemmefra.

  • Jeg er tillitsvalgt og så å si 100% av arbeidstida mi er fagforeningsarbeid.

  • Jeg elsker å lese. Jeg leser krim og spenning.

Jeg har ikke bestemt meg for hvem som skal få utfordringen videre så det kommer i neste innlegg. Jeg må først ta en runde på bloggene og se om mange har fått den. Ha en fin helg.

2 kommentarer:

Fjordheim sa...

Ja der var det noen nye ting å lære om deg.
Ønsker deg ei flott adventshelg :)

Støv på hjernen. sa...

Hei. Nå ble jeg nysgjerrig på deg igjen. Bodd på Lørenskog hele ditt liv... hvem er du? Jeg er jo født og oppvokst der jeg oxo, hvem skoler har du gått på? God kveld videre til deg og dine.