onsdag 25. juni 2008

Spisestuen

Igår kjøpte jeg maling til spisestuen. Det ble oransj. Så får vi se hvor vellykket det blir, om jeg klarer å få den nyansen jeg er ute etter. Hvis det blir for lyst eller skarpt så får jeg prøve med lasering etterpå. Jeg tar meg vel en ekstra fridag i juli for å male. Det nytter ikke å prøve å gjøre det når unga er hjemme. Da skal de "hjelpe" til. Det er jo snilt det, men da krangler de om hvem som skal få hjelpe til med hva. Sist de hjalp meg med noe var å lage muffins. Da sto den ene å helte oppi fra pose litt og litt, mens den andre vispet (med meg som reservevisper for at det skulle blandes ordentlig). Så måtte de bytte om. Det tok utrolig lang tid. Det er fint å ha unger som liker å hjelpe til, men det er misunnelse overfor hverandre når den ene får hjelpe til med noe. Helst vil hver av dem være den enste som hjelper meg. Idag ser det ut til å bli fint vær. Vi får håpe det holder seg.

1 kommentar:

Sologbolig sa...

Er spent på å se hvordan spisestuen din blir, orange er jo et sprekt fargevalg, men som du sier det gjelder å treffe riktig. Eg syns iallfall det er flott når ikkje alle har den samme fargen på stuene/møblene sine. Ha ei fin helg!