onsdag 12. august 2009

Frøken Persika

Frøken Persika er min deltager i rosekonkurransen til Moseplassen. Det er en Claire Renaissance rose.

Jeg fikk denne rosen i gave ifjor. Da kom det en eneste blomst på den. Så fikk den meldugg. Det er over med den tenkte jeg. Men jeg lot den stå. I år så hadde den vokst og melduggen var borte, men det er selvfølgelig noen brune flekker oppover noen av stilkene. Så helt frisk er den ikke, men den klamrer seg fast så vi får se hvordan det er med den neste år. MEN du skulle sett så mange knopper det kom på den i år. Det var over 20 stk. Helt utrolig! Og så nydelige blomster og de lukter helt ...... Jeg har ikke ord. Kunne jeg lage parfyme ville jeg lagd det av denne.

Her er noen av søstrene til frøken Persika.

Jeg hadde virkelig problemer med å velge hvem av søstrene jeg skulle ha med i konkurransen. Alle er like vakre.

Det er så mange blomster at jeg klipper av en blomst og legger det i vann i sølvskåla mi. Den bytter jeg ut innimellom så jeg hele tiden har en frisk blomst liggende.

8 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Vakker rose! Det er dessverre noe av det som følger med roser... At det kommer lett sykdommer. Men de er så vakre, så man overser det glatt når de blomstrer og viser seg fra sin beste side!

Nydelig farge på den!

Anne på Moseplassen sa...

så skjønn!
Kjempehyggelig at du ville være med på konkurranse :D

Black Feathers sa...

Nydelig rose. Eller roser, men veldig synd med den melduggen. Det har jeg hatt på noen av mine roser. Skal heie på deg i rosekonkuransen ;)

Stilig med rosen i sølvskålen. ;)

Fjordheim sa...

Det var en nydelig rose. Flott farge på den.
Ha en god kveld :)

alvorada sa...

Hi-hi, ja det er godt det ikke er bare jeg som går meg vill i internettshoppeland! :)
For en fantastisk fin rose du har! Lykke til i rosekonkurransen :)

Hage foto og natur sa...

Så yndig!
Den vil jeg sette på ønskelisten min!:)
lykke til!

Edgar sa...

Nydelig bilde av en lekker rose! Lykke til!

Anonym sa...

Hallo.. bare innom å titter på finalistene..

Nydelig rose og skjønn farge!!!
Lykke til