søndag 2. november 2008

Ferdig å male skapet, men ...

det er ikke helt ferdig enda.Jeg har endelig blitt ferdig med å male skapet utvendig. Det er mye mer slitsomt å male møbler med krinkler og kroker enn vegger. Jeg må igjen si at jeg er imponert over dere som kaster dere over det ene store møbelet etter det andre. Jeg har fått nok for en stund. Spraymaling av mindre ting er mere mitt bord. Nå er neste skritt å få ordnet med knotter til dette skapet. I første omgang spraymaler jeg de gamle med svart, blank og ser hvordan det blir. Evt får jeg dra på Ikea og se om de har noen billige knotter der (som er fine selvfølgelig). Jeg skal også lime tapet på den innvendigen veggen.

Slik så skapet ut før:

Før jeg bestemte meg for å male det fant jeg ut at jeg skulle lysne det innvendig. Her hadde jeg beiset hvit inni og limt på scrappeark på veggen mellom skatollet og skapet.

Så bestemte jeg meg for å male det. Opprinnelig hadde jeg tenkt å male det hvitt, kanskje blank. I stedet tok jeg en rest hos mora mi. Hun var ferdig å male kjøkkenveggene og trengte ikke mer av den malingen. Så da ble det å prøve Kaffe Latte.

Slik ser det ut nå:


På den innvendig veggen skal det limes på en lys tapet. På dette bildet ser man bedre at det er mønster på veggen under.

Knottene er ennå ikke satt på. Tror det blir kult med svarte knotter på skuffene.

Jeg synes det ble ganske bra selv om det ikke er det ferdige resultatet. Og hadde jeg ikke likt det hadde jeg tvingi meg sjøl til det for jeg orker ikke å male det på nytt. Mot den veggen skapet står nå synes jeg det passer bedre med Kaffe Latte enn hvit. Veggen er gul og jeg tror hvitt hadde blitt for " kaldt". Det er i hvert fall deilig å være ferdig med malinga. Det har faktisk blitt noen kvelder. Når du må ta litt histen og pisten så går det ikke fort. Litt småflikking her og litt der. Det sier litt når sønnen min blir sint på meg og truer med å ødelegge skapet for da tror han at jeg blir lei meg! He, he. Eller som morfaren min og søsteren hans sa til sin mor: " vi knuser alle koppene dine og spiser opp all geitosten". Forskjell på hva som var viktig før og nå for en mor? Litt, men ikke helt ulikt.

5 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Så flink du har vært!! Synes det ble kjempefint jeg!!!

ha en fin søndagskveld..
klem

Rådyrveien sa...

Syns det blei kjempefint, jeg.
Kanskje du kunne brukt det samme scrappearket inni skapet også? Tror det kunne blitt stilig.

God søndagskveld!

Black Feathers sa...

Det ble jo kjempe fint, og så tøft det blir med den tapeten som skal på bakveggen. He he ja jeg synes sånne litt "lettere" prosjekter som innvolverer spraybokser er helt topp sånn innimellom, men jeg liker å male, ingen tvil om det.
Det er en liten ting til deg på bloggen min. Ha en super dag :D

Kristines verden sa...

Det ble skikkelig lekkert:)

Frk .Fischer sa...

Det ble jo knall fint...lekkert med mønster under skapet og...så nå skal du male veggen i kaffelatte...abefaler også lys toscana, men det blir nesten det samme!!! ÅÅÅ gud det er slitsomt med møbel maling..jeg har liten tålmodighet med sånt, men vilja er større!!! Tusen takk for med følelsen...det blir vel ei rå med dette og...får tenke at i forhold til mye annet et dette peanøtts... En som sover urolig...