tirsdag 15. april 2008

Pakke

Idag fikk jeg en etterlengtet pakke fra Country by mail, en svensk nettbutikk. Den har jeg ventet på en stund. En stor eske som inneholdt en mindre eske. Jeg følte meg nesten som et barn på juleaften der jeg pakket opp. Inni var det en osteklokke og et sølvplettfat. Da jeg surfet rundt på nettet for en tid siden, klarte jeg ikke å motstå fristelsen. Jeg har ønsket meg det en stund. Nå måtte jeg dra frem litt forskjellig småplukk og finne ut hva jeg skulle ha inni.




Her er stæsjen jeg fant frem.



Glasset er et likørglass eller noe lignende. Jeg hadde rester med rosenknopper festet til ståltråd og surret det rundt glasset, og puttet turkise og blanke steiner oppi. Ellers er det blonder, fjær, glasspynt og et gammeldags kort (se bilde "gamle dager" i venstremargen). Jeg synes resultatet ble ganske bra, men har ikke funnet ut hvor jeg skal sette den. Må omarrangere litt på tingene mine først.

I tillegg var det et påstrykningsmotiv med i pakken, et gammeldags motiv. Det har jeg tenkt til å bruke til en pute. Hadde jeg vært en racer på å sy ville jeg sydd en pute. Men, men... Det er jeg ikke. Et lite syuhell i ungdomsårene førte til at jeg ga opp det. Jeg skulle sy opp et par penbukser. Målingen og klippingen førte til at de ble høyvannsbukser og mora mi måtte redde meg ved å sy på en blondekant nederst. Resultatet ble bra, men mor selv kunne ikke fatte og begripe hvordan jeg klarte det. Noe så enkelt ifølge henne! Lysten til å sy forsvant som dugg for solen (mora mi ødela ikke selvtilliten, bare så det er sagt) da jeg forsto at sying var ikke noe for meg. Strikking og brodering har jeg holdt meg til etter det. Derfor har jeg kjøpt et helt enkelt offwhiteputetrekk på Ikea. Det skal jeg stryke på motivet, og hekle eller sy på en blondekant. Vi får se hva som detter ned i hodet på meg. Jeg tar det litt på sparket.

Ha en god natt alle sammen.

3 kommentarer:

Min Verden sa...

Guri, så fine ting. Klubben er en fniseklubb :-) Det var noen av disse som forsøkte seg med noe strikketvang / hobbyting tvang, men jeg lar meg ikke tvinge. Jeg må ha noe mer realt å holde på med. Pilkurver, veving osv. Orker ikke sånne nisser og engler :-) Vi har holdt på i 12 år snart og har det kjempetrivelig. Hanne

Frk.Badegakk sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min! Det er riktig det, jeg er inne i en king periode. Men jeg er ca. like glad i Koontz, - synes de har mye av samme materialet (men av og til er Koontz litt mindre gørrete, og det er en fordel=P)
Er veldig glad i Odd Thomas boka til Koontz. Lest den?

Bare hyggelig om du linker til meg, jo flere jo bedre;)
Nå får jeg se å rote i meg frokost så jeg kan dra på jobben snart;)
Fryktelig fin onsdag til deg!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Haha... noen hvitveiser flyter rundt i et eggeglass...de har ikke stilker:o)) Og hjertelig takk for bursdagshilsen.Såååå koselig.
Skjønne ting du driver og shopper.
Klem