fredag 25. april 2008

Loppemarked

Idag har været snudd igjen. Fint vær og strålende sol hele uka. Idag har det regna litt og det er meldt det for resten av helga også. Det er typisk at når man endelig har fri til å være ute og nyte solen, er det ikke lenger sol. Planer om hagearbeid og lignende utendørs aktiviteter står i fare for ikke å bli gjennomført.

Forrige helg var jeg på loppemarked. Som alle andre ganger i det siste ble det selvfølgelig noe småtteri der og. Jeg fikk ikke kikket fullt så mye som jeg kunne tenkt meg fordi 4-åringen var med. Jeg inviterte unga med på loppemarked for å tilbringe litt tid med dem. 6-åringen var ikke interessert i det hele tatt, så da ble det meg og minstemann. Du kan si det sånn at det blir litt masing fra unger når du går rundt og kikker og kikker; " er vi ikke snart ferdig nå " hørte jeg endel ganger, bare avbrutt da han kosa seg med brus og kake. Dette kjøpte jeg:


Den brune krukka er en Høganes krukke. Kanskje jeg skal gi den til svigermor. hun liker de. den lille porselensfuglen synes jeg bare var så søt. Skålen med lokk er ikke noe kjent merke, men jeg syntes den var fin. God helg til alle der ute.

4 kommentarer:

krinkelkroken sa...

Heisann;)
tror ikke jeg har vært onnom her før, koselig blogg;)
Så masse fint du viser fra den messen, masse lekkert til hagen ser jeg;)
Fine loppefunn, jeg skal avgårde i morgen tidlig, håper å finne noen skatter, hadde en av ungene med forrige gang , men i morgen vil jeg gå alene hehe

Ha en fin helg, håper solen titter fram!

Fru Fjeldhammer sa...

Ja det er nok best å gå alene på loppis.... eller på shopping generelt!!

Ønsker deg og dine en riktig god helg!!

Mummimamma sa...

Hei!
Dette var en ny blogg for meg, koselig å oppdage nye blogger.

Måtte bare kommentere den fuglen din.
Min mor og far hadde 3 slike fugler på TV`n hele min barndom og ungdom.
Det var 3 forskjellige fugler.
Nå har mine foreldre flyttet, og fuglene har jeg ikke sett igjen. Jeg skal jammen meg spørre mora mi hvor fuglene har blitt av, og kanskje vet hun noe mer om de også (alder,hvor de er kjøpt o.l.).
I såfall skal jeg gi deg beskjed, er jo litt gøy å vite litt om ting man kjøper på loppemarked.

Syns det var flotte ting du har fått tak i!
Og barn og loppemarked er nok ingen fulltreffer nei :)

Ha en fortsatt fin helg!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Kommer meg aldri avgårde på loppemarked, men skjønner jo etter noen måneder i Bloglandia at det burde jeg ... Skjønne funn, skålen var helt meg, I like:o)Fuglen også foressten. Ha en herlig kveld.
klem