onsdag 13. august 2008

Interiørveske?

Nå er jeg ferdig med veska jeg begynte på ifjor. Jeg har lagd en sommerveske. Lagd er vel ikke helt rette uttrykket. Akkurat som med puta så kjøpte jeg en billig hvit veske i stoff uten noe pynt på. Så har jeg pyntet den til jeg har fått det som jeg vil. Når en ikke er flink til å sy må en gjøre det beste ut av det på andre måter. Jeg veit ikke om jeg kommer til å bruke den. Jeg ble veldig fornøyd, men kanskje kommer jeg til å ha den som pynt på soverommet (som jeg ennå ikke har). For øyeblikket deler gutta det største "foreldresoverommet", mens vi har et lite kott hvor senga får plass og ikke noe særlig mer. Soverommet er jeg ikke fornøyd med, men det er ikke noe vits i å gjøre noe med det når det er midlertidig (og det ikke er plass til noe). Grunnen til det er at vi har bare to soverom oppe. Og ingen av gutta er klare for å ligge alene nede i kjelleren (den er innredet altså!). Om et par år bytter vi. Jeg ser allerede for meg hvordan jeg skal ha det når vi har fått det store soverommet. Og i hjørnet vil jeg ha en hvit kurvstol, eller hvit pinnestol, med evt denne veska hengende på. Jeg tror den vil passe der.

Her er det ferdige resultatet.

Forsiden på veska.

Sidelommene på veska.

Pynt på veska.

Jeg tok decoupage med serviett med englemotiv på forsiden og decoupage med motivark på venstre sidelomme. Rundt englebildet og på høyre sidelomme tegnet jeg med rosa tekstilfarge. Jeg sydde for hånd en blonde øverst rundt hele kanten på veska. Litt glitterlim her og der. Jeg lagde også pynten på veska. Det tok litt tid for når jeg begynner på sånne ting har jeg det ikke ferdig i hodet. Første idè var englemotivet. Deretter rosa fargen. Så blonden (tok tid å sy på den så derfor ble veska liggende ekstra lenge fordi jeg var ?!?lei). Så pynten. For hver ide måtte jeg gå på leting etter tingene som jeg skulle bruke til det. Det er vel gjennomgående måten jeg jobber på når jeg har prosjekt på gang. Ja, ja. Vi er alle forskjellige og det er vel sjarmen med oss mennesker (uæh, litt vel klisjeaktig). Ha en fin dag.

2 kommentarer:

Fjordheim sa...

Veska ble nå flott den. Kan være fin både til pynt og bruk. Har stort sett engler på alle vesker og puter jeg lager.
Kan forstå at du gleder deg til å få et større soverom om ei stund. Koselig med litt plass, Har etpar stoler innpå vårt soverom, men vi bruker ikke de. De bare står der.
Nå skal jeg snart på jobb.
Ha en flott dag :)

Marie sa...

Nydeleg veske!

Dette står det på lappen til nostalgierosa:
Nostalgie er ei stilkrose.
Opprinnelse: Tantau 1995
Store blomster med svak duft(deilig bringebærduft, min kommentar). Spesiell tofarget som endrer seg etter som den åpner seg. Frisk og hardfør sort.
Høyde 90cm
H3