søndag 4. januar 2009

hverdag


Nå er det siste dagen før det er tilbake til hverdagen. Imorgen blir det tidlig opp for unga for første gang siden julaften, 11 dager siden. Så er julaften feiret, lego er puslet sammen (store ting som mamma måtte hjelpe til med og tok omtrent hele dagen) og nyttår er feiret. Det som ikke har vært noe særlig er at det har vært ganske kaldt hele juleferien, gjennomsnittlig 8-10 kuldegrader. Det betyr at vi ikke har vært noe særlig ute i juleferien. På nyttårsaften var vi hjemme. Vi hadde invitert 3 venner av oss. Unga var hos besteforeldrene sine ved siden av. En gang i året ligger de hos sin mormor og morfar og det er på nyttårsaften. Da spiller de spill, pusler og koser seg.

Idag hadde jeg faktisk tenkt til å fjerne all julepynten, men det får stå noen dager til. Juletreet står også fortsatt. Det er ikke akkurat sånn at jula varer til påske hos oss, men jeg tok frem pynten seint så den får stå litt lenger.

Juleengelen er en gave fra moren min.

4 kommentarer:

Black Feathers sa...

Ønsker deg et riktig godt nytt år. Sender masse gode ønsker for deg i det nye året. He he ja du var den første hos meg slik jeg greide å være hos deg ;D
Ja, bloggen kan kun eksistere på mine premisser og den gjør det nå. Flott engel du hadde fått ;)
Hørtes ut som dere også hadde en flott nyttårsaften ;) Her var vi 10 barn og 5 voksne og hadde en fantastisk koselig kveld ;D

Nyttårs klem ;)

Fjordheim sa...

Julpynten sår enda her. Kom jo hjem i natt, og i dag har dagen gått med til litt rydding, klesvask og bil-kikking og kjøp.
Det ble en gammel Toyota. Jeg hadde sagt at jeg ikke skulle ha det igjen, men min kjære har fått vite om den igjennom jobben og den virker grei. Håper det.
Ønsker deg ei flott uke :)

Hulda sa...

Godt nytt år! :) Ja, tenk nå er jula over, det går så fort, men når jeg tenker etter føler man jo at man har hatt lenge fri. Gruer meg alltid litt til første arb.dag etter jul, men det går alltid helt fint. :)

De kunstige ranunklene har jeg kjøpt på på Skeidar og Kremmerhuset. De rosa på Skeidar, og de hvite på Kremmerhuset i fjor. Kan jo godt være at de har noe nå også, kanskje Skeidar har flere.

Black Feathers sa...

Ja hadde de blitt svarte tror jeg ikke kronen hadde kommet så godt frem.
Ha en fin kveld ;)
Klem