søndag 1. juni 2008

Male spisestuen

Nå blir det ikke mye blogging for tiden. Borte stadig vekk, og når jeg først er hjemme så er det deilig å nyte det fine været som vi har for tiden. Ellers så sitter jeg og strikker på 2 forskjellige strikketøy også. Så bloggingen må jeg innrømme har blitt underprioritert. Og så føler jeg et visst forventningspress når det gjelder å skrive om interiør. Jeg undres på om jeg kanskje bør fjerne meg fra interiørbloggen. Dette er min side og jeg ønsker å skrive om det jeg føler for.

Over til noe helt annet. Vi har bodd i huset vårt siden februar ifjor. De forrige eierne hadde malt stue, spisestue og gang i en farge, Kaffe Latte.


Veggene i stue, spisestue og gang er alle halvveis panelt, og tak og lister er trefarvet som på bilde her. Jeg syntes ikke Kaffe Latte fargen var noe særlig fin hos oss. Den så møkkete ut rett og slett. Det var vel pga at kontrasten ble mot tre og ikke hvitt. Jeg har sett de som har den fargen, men med hvitt tak og hvite lister mot. Da er den mye finere. Så ifjor høst tok jeg en fridag og malte spisestuen hvit (gyllenhvit). I år har jeg bestemt meg for å male spisestuen. Jeg orker ikke se på den "møkkete" veggen ved spisestuen. Og jeg har bestemt meg for farge også.

Når jeg nevner fargen så er det vel noen som får frysninger tror jeg. I hvert fall i den hvite shabby chic verdenen! Jeg skal male den oransje!!! Herlig. Jeg elsker farger og siden stuen ble hvit så må det bli farger noen andre steder. Jeg har vært og funnet farvekort.


































Bildene er litt utydelige, men man ser de forskjellige nyansene som finnes. Favoritten min er nr 0560-Y55R. Jeg håper på en farge som ser sånn ut på veggen. Hvis jeg får den riktige fargen så har jeg også tenkt å trekke om spisestuestolene med oransje brokadestoff eller semsket stoff. Håper jeg finner noe kult mønster.

2 kommentarer:

Midnattsola sa...

Blir helt sikkert flott med oransje! Morsomt med litt farger! Ulempen er at man kanskje blir fortere lei enn hvis man har det lyst, og forandrer på puter, gardiner og duker i ny og ne. -Men det går selvfølgelig an å male en ny farge igjen hvis man blir lei! Så lykke til!

Sologbolig sa...

Hei! Eg syns det er viktig å velge den fargen ein sjøl liker og ikkje at alle skal male veggane sine i "eggehvitt". Det er jo ikkje noe gøy at alle stuer er like. Så: mal stua di sonn som du vil, det blir sikkert kjempebra. Det aller viktigste er at ein sjøl blir fornøyd, det er jo vi som bur i huset! Ha ei fortsatt god helg, kos deg!